Isnin, 28 Mac 2011

semalam....

ermm...semalam..aku wat keje aku sprti bese. xabis2 dgn aset-aset ngan pelupusan aset..wat keje sprti bese wlaupn membosankan..time praktikal pnye pasal kan..so, wat jer la ape pun. nak mrah or brsungut xleh..
mse relx2 tu dtg la abg yusri, pegawai dlm bhgian Qualiti. mulenye hnye borak kosong..
tibe2 die bangkitkan 1 persoalan..
ermm..antara roh dan jasad..mne lgi penting??
aku jwp dua2 penting...
tpi, yg mne sbnrnye yg akn mengadap Tuhan 1 ari nnt..
mcm2 soalan die tmbulkn..
sumenye berkaitan dgn khidupan...
khidupan sbgai manusia, sbgai hamba Allah kat muke bumi ni..
puas aku fikirkan...
dahulunya aku hnye budak bese...xfikir pun pasal sume tu...
hnye fikir diri sendiri jer...hdup sprti xde tujuan...wlaupn dahulunya aku skolah agama..
nme jer skol agama..
lpas tu bru tbkak mta aku...puas aku fikirkan tntang ape yg dckpkn abg yus tu kat aku..
aku balik...aku borak ngan ayah...
aku tau ayah lbh tau pasal agama ni...
sbb die ade 'join' tarekat'...
aku pun xpham ape tu tarekat...
ktanya ia ilmu agama yg mnerangkn tntang akidah, tasawwuf, fekah n mcm2 lgi...
rsenye prnah aku blaja sume tu. walaupn scebis ilmu...
tpi dah byk yg aku tinggalkn...
jauhnye trsesat driku...pehh..baru ku sdar...
ade ksedaran tpi xmampu utk brubah....
ermmm..ntah la..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan